25 sep

igår hjälpte jag syster att flytta. mycket spring i trappor och mycket bärande. men det gick bra och det är en fin lägenhet. hon har fått omgjort, både tapet och golv. jag bev dock utsedd till soffbyggarproffs. det kanske man ska lägga till i sitt cv, haha.
det kommer bli lite ovant att hon helt plötsligt kommer att bo så nära. när hon förut har bott 6 h härifrån. men det blir bra.  jag hälsade på frida en sväng igår också. en liten paus från flyttstöket.
 
 
igår ringde melanie, hon berättade om hennes helg som hon spenderat någonstans med några kompisar i australien. jag blev galet avundsjuk. hon verkar ha det grymt där borta vilket är jätteroligt att höra! trots det kan jag inte låta bli att tycka att det är dags för henne att komma hem snart! saknar den där fransyskan!
andrea ringde också igår. vi planerade vår framtid lite. som vanligt gick det överstyr med våra planer men en del av det lät riktigt bra.
 
jag och malin har planerat att åka till den stora staden gävle någon dag.
det konstiga är att vi nästan längtar dit. bara för att kunna gå i ett fåtal butiker den staden har att erbjuda.
när man var yngre och fick ta tåget dit själv var hur stort som helst. sedan tröttnade man och ville se vad de större städerna hade att erbjuda. men nu, nu längtar vi till lillstaden, haha.
 
vädret är trist idag. grått och tråkigt. jag ska ta en paus ifrån det fula vädret sen och baka hallonpaj med
linnie och elin.
 
adjö
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback